Foto:
Teft AS

Møt lederen av Byråvalg

Knud Fahrendorff har siden våren 2019 vært daglig leder i Elect. Med seg inn i stillingen hadde Knud lang erfaring fra markedsføring og ledelse hos selskaper som Cloetta, Orkla og Tine.

5.10.2022

Med lang og mangslungen erfaring som kategori- og markedsdirektør hadde han både tatt del i og ledet flere store byråvalgsprosesser. Han kjenner godt til verdien av gode samarbeider med byråer og ikke minst konsekvensen av mindre vellykkede samarbeid.

– I beste fall opplever man at byrået og menneskene i det er en forlengelse av merkevarens ambisjoner. Jeg har opplevd at leverandører har bidratt til å heve både kvalitet og resultatgrad av investeringene. Det er masse skikkelig flinke folk der ute, og ofte er perspektivene og erfaringene man får med seg inn samarbeidene en flott bonus. Det handler om å skape et godt samarbeid hvor man har felles interesse av å skape gode resultater. Et godt byrå leverer både presist på de definerte målsetningene, men det er kanskje viktigere enn noengang at de også ser nye muligheter og våger å utfordre kundene sine.

– Men jeg har også opplevd at byrårelasjonen mister fokus og at samarbeidet lider under interne utfordringer i byrået eller at byrået staker ut en kurs som ikke gir en god effekt for kunden.

Kombinert kompetanse

Knud jobber tett med eierselskapene ANFO (Annonsørforeningen) og Teft. Med ANFO i ryggen har Byråvalg tilgang på mye unik kompetanse om utfordringene og behovene i hos annonsørene i Norge. I tillegg er de en forening med internasjonale forgreninger som hjelper Byråvalg med å se utfordringer i markedet også før de treffer Norge med full kraft.

Teft har unik erfaring med utvelgelsesprosesser og organisasjonsutvikling i fagområdene Byråvalg jobber med mer enn noen annen i markedet. Deres kjennskap til metode og oversikt over både fagområder og byråbransjen gir oss et veldig godt utgangspunkt.

Byråvalg har røtter tilbake til 2012, og har vært rådgivere for flere av de største pitchene og byråvalgsprossene i det norske markedet. Målet for Byråvalg er å sikre at byråvalgsprosessene blir presise, faglige og effektive for kjøpersiden. Men også spille en rolle for å hjelpe byråene med å vise seg fra sin beste side og skape forståelse for verdien av tjenestene og kompetansen som de forskjellige byråmiljøene tilbyr.

Mange oppgaver - mange løsninger

-I Byråvalg har vi tilgang på mange flinke folk gjennom eierne våre, og i prosjektene vil vi sørge for at vi kobler på akkurat den kompetansen som trengs for å forme og drive prosessene på best mulig måte. Vi jobber både med ganske tradisjonelle fagområder og med det aller siste innen teknologi og automatisering. Da sier det seg selv at man må passe på å lage tverrfaglige team som evner å se hele problemstillingen og gjenkjenne mulighetene i miljøene vi møter.

Ta kontakt!-Jeg byr på kaffe, enten det er utfordringer i forbindelse med organiseringen av markedsarbeidet eller forestående byråvalgsprosesser. Vi vil starte å jobbe systematisk med å bli kjent med byråene nå, og det er bare å slå på tråden om det er noe du lurer på, enten du leder et byrå eller en merkevare, avslutter Knud.

Knud treffer du på telefon 952 83 101 eller på mail knud@byravalg.no

Les også